Pogoji poslovanja v spletni trgovini Špena

Splošni pogoji poslovanja spletne Trgovine ŠPENA BBQ so sestavljeni v skladu z  Zakonom o varstvu potrošnikov (ZVPot), s priporočili GZS in mednarodnimi kodeksi za e-poslovanje.

Opredelitev pojmov

  • S spletno trgovino ŠPENA (v nadaljevanju tudi » trgovina«) upravlja podjetje ŠPENA, Iztok Drobnič s.p., Poljska pot 2a, 8270 Krško matična številka:
    7066635, davčna številka: SI16987209, TRR SI56 6100 0001 3736 129, Zavezanec za DDV: DA, Vpis v register dne 20.10.2017, številka 316-06-02200-
    2017/2,
  • Uporabnik je oseba, ki uporablja spletno trgovino in je kupec v spletni trgovini
  • Spletna prodajalna je informacijski sistem namenjen predstavitvi in prodaji izdelkov uporabniku.

Splošni pogoji poslovanja določajo delovanje spletne trgovine ŠPENA, pravice in obveznosti uporabnika spletnih storitev in trgovine ter urejajo poslovni odnos med
trgovino ŠPENA in uporabnikom.

Spletna trgovina ŠPENA je namenjena vsem fizičnim in pravnim osebam. Naročanje v spletni trgovini poteka v slovenskem jeziku prek spleta 24 ur na dan, 7 dni v tednu, 365 dni v letu. Izbirate in naročate lahko izdelke, ki so na voljo v seznamu izdelkov na spletni strani www.spena.si

Dostopnost informacij

Ponudnik se zavezuje, da bo kupcu zagotovil naslednje informacije:

  • identiteto podjetja (ime in sedež podjetja, številka registra),
  • kontaktne podatke, ki uporabniku omogočajo hitro in učinkovito komunikacijo (e-pošta, telefon),
  • bistvene značilnosti blaga oziroma storitev (vključno s poprodajnimi storitvami in garancijami),
  • dostopnost izdelkov (vsak izdelek ali storitev, ki je v ponudbi na spletnem mestu, naj bi bil dostopen v razumljivem roku),
  • pogoje dostave izdelka ali izvršitve storitve (način, kraj in rok dostave),
  • cene morajo biti jasno in nedvoumno določene,
  • način plačila in dostave,
  • časovno veljavnost ponudbe,
  • rok, v katerem je še možno odstopiti od pogodbe in pogojih za odstop; poleg tega tudi o tem, če in koliko stane kupca vračilo izdelka,
  • pojasnilo postopka ob pritožbi, vključno z vsemi podatki o kontaktni osebi za reševanje reklamacij.

Postopek nakupa in tehnični postopki za sklenitev pogodbe

Uporabnik izbere izdelek ali več izdelkov in jih doda v košarico. V kolikor bi želeli še kaj dodati, lahko pritisnete gumb “Nazaj v trgovino”, kjer ponovite prvi korak. Ko
imate vse izdelke izbrane z gumbom Dodaj v košarico, imate v košarici možnost spremembe količin, ki jih spreminjate v označenem polju, z znakom »koš« na levi strani pa lahko izbrani artikel odstranite. Pred izvedbo plačila izberete enega izmed načinov plačila (plačilo po predračunu, plačilo po povzetju) in nadaljujete nakup s klikom na gumb “Naprej na plačilo”. Ob zaključku nakupa v spletni prodajalni kupec vnese osebne podatke, ki so enaki njegovim pravim osebnim podatkom, in sicer:

  • Ime,
  • Priimek,
  • Naslov,
  • Mesto,
  • Poštna številka,
  • Elektronski naslov,
  • Telefonska številka

Kupec izpolni še podatke, če želi, da se izdelki pošljejo na naslov, ki je drugačen od njegovega stalnega naslova (v prostor, ki je namenjen komentarjem).

S potrdilom na gumb “POŠLJITE NAROČILO” odda naročilo. Vsi nakupi se beležijo v košarici nakupa (košarica v na vrhu spletne strain s pripadajočo številko artiklov. Kupec mora pred zaključkom naročila prebrati splošne pogoje poslovanja in potrditi strinjanje z njimi tako, da odkljuka »STRINJAM SE Z PRAVILI«. Nato lahko zaključi nakup (s klikom na gumb “ODDAJ NAROČILO”).

Splošni pogoji poslovanja obravnavajo delovanje spletne prodajalne www.spena.si, pravice uporabnika ter poslovni odnos med ponudnikom in kupcem. Z  izpolnitvijo osebnih podatkov spletna prodajalna samodejno ustvari in pošlje elektronsko pošto s podrobnostmi naročila (izdelki, cene, količine, uporabnikovi podatki …). S tem je naročilo potrjeno in pogodba met kupcem in prodajalcem sklenjena, izdelki bodo poslani na kupčev naslov v najkrajšem možnem roku (cca 2 delovna dni). Za izdelke, ki jih nimamo na zalogi je dobavni rok do 15 dni po prejetem naročilu. V primeru daljšega dobavnega roka podjetje stranko obvesti o dobavnem roku po elektronski pošti ali po telefonu.

Kupoprodajna pogodba med ponudnikom in kupcem je sklenjena v trenutku, ko ponudnik potrdi naročilo (kupec takoj prejme elektronsko sporočilo o statusu
Naročilo potrjeno). Od tega trenutka so vsi pogoji fiksirani in veljajo tako za ponudnika kot za kupca. Vsa naročila (pogodbe) so na razpolago v fizični oz. elektronski obliki v trgovini in se jih lahko na njegovo željo kupcu tudi pošlje.

Cena blaga

Cena velja enako za vse uporabnike spletne strani ŠPENA.

Vsi izdelki, navedeni na spletni strani, so na voljo do odprodaje zalog. Vse cene že vsebujejo DDV.  Veljavnost cen za izbrano blago velja na dan nakupa, na dan zaključka in oddaje naročila. Cene v spletni prodajalni se lahko spremenijo brez predhodega obvestila.

Načini plačila in plačilo

Ponudnik omogoča naslednje načine plačila:

  • z gotovino ali kartico ob prevzemu pri pošti
  • po predračunu (UPN nalogu) na račun podjetja ŠPENA, Iztok Drobnič s.p.
  • plačilo s PayPal sistemom (po oddaji naročila se vam bo odprlo okno za vpis v PayPal račun, kjer boste nato potrdili plačilo)
  • plačilo s Stripe sistemom (plačilo s kreditnimi karticami (MasterCard, Visa, American Express).

Kupec je dolžan preveriti pravilnost podatkov na računu in o morebitnih napakah obvestiti prodajalca v osmih dneh od prejema. Kasneje podanih ugovorov glede
pravilnosti izdanih računov ne upoštevamo.

Tehnična sredstva za prepoznavanje in popravo napak pred oddajo naročila

Preden kupec odda naročilo se mu odpre predogled naročila na podlagi katerega lahko preveri podatke, ki jih je izpolnil za potrebe oddaje naročila. V primeru
napačnega vnosa, lahko kupec napake popravi v košarici. V kolikor naročila ne želi oddati lahko stran zapre ali zapusti oddajo naročila in tako prekine oddajo in
potrditev naročila.

Izstavljanje računov

Podjetje pošlje stranki račun za naročeno blago ali storitev v obliki PDF dokumenta na e-poštni naslov ali pa je račun priložen v paketu v tiskani obliki. Na računu sta
razčlenjena cena in vsi stroški v zvezi z nakupom.

Dostava in poštnina

Ponudnik mora blago oziroma storitev dostaviti v obljubljenem času. Zagotoviti mora vse potrebne informacije glede naslova, kamor se uporabnik lahko obrne v
primeru pritožbe in informacije glede vračila oziroma drugih storitev po zaključku pogodbe. Stroški vračila se obračunajo po veljavnem ceniku Pošte Slovenije.
Dostava blaga je omejena na ozemlje Slovenije. Dostava se izvrši na vaš naslov, ki ste ga navedli pri naročilu v zavihku “Podatki o dostavi”. Če na navedenem naslovu ob dostavi ni nikogar, ki bi sprejel pošiljko, poštar pusti obvestilo, da lahko paket dvignete na lokalni pošti. V kolikor ste izbrali katerega izmed paketomatov PS, ali BS Petrol oz. Mol, vas bo paket počakal tam.

Varnost osebnih podatkov

Ponudnik uporablja ustrezna tehnološka in organizacijska sredstva za zaščito prenosa in shranjevanja osebnih podatkov, naročil ter plačil.

Ponudnik se zavezuje k trajnemu varovanju vseh osebnih podatkov uporabnika. Ponudnik bo osebne podatke uporabil izključno za potrebe izpolnitve naročila
(pošiljanje informativnega gradiva, ponudb, računov) in ostalo potrebno komunikacijo. Uporabnikovi podatki ne bodo predani drugim nepooblaščenim
osebam.

Komunikacija

Z uporabnikom sme ponudnik stopiti v stik preko sredstev komunikacij na daljavo le, če temu prvi izrecno ne nasprotuje.

Oglasna elektronska in/ali SMS sporočila bodo vsebovala naslednje sestavine:

  • jasno in nedvoumno bodo označena kot oglasna sporočila,
  • pošiljatelj bo jasno razviden,
  • jasno označene različne akcije, promocije in druge tržne oblike.

Prav tako bodo jasno določeni pogoji udeležbe v njih:

  • jasno bo predstavljen način odjave od prejemanja oglasnih sporočil,
  • željo uporabnika, da ne želi prejemati oglasnih sporočil, bo ponudnik izrecno spoštoval.

Arhiviranje pogodb

Pogodba, ki jo skleneta ponudnik in uporabnik je trajno shranjena pri podjetju ŠPENA, Iztok Drobnič s.p.. Predračun ali pogodbo pošljemo v skladu z željami kupca
po elektronski pošti ali po navadni pošti.

Pritožbe in spori

Ponudnik spoštuje veljavno zakonodajo o varstvu potrošnikov. Ponudnik mora postaviti učinkovit sistem obravnavanja pritožb in določiti osebo, s katero se, v
primeru težav, kupec lahko poveže telefonsko ali po elektronski pošti. Pritožba se odda prek elektronskega naslova info@spena.si in se mora obravnavati zaupno.
Ponudnik mora v petih delovnih dneh potrditi, da je prejel pritožbo, sporočiti kupcu, kako dolgo jo bo obravnaval in ga vseskozi obveščati o poteku postopka. Ponudnik se zaveda, da je bistvena značilnost potrošniškega spora, vsaj kar zadeva sodno reševanje, njegova nesorazmernost med ekonomsko vrednostjo zahtevka in stroški, ki nastanejo pri reševanju samega spora. To je tudi glavna ovira, da potrošnik ne sproži spora pred sodiščem. Zato se ponudnik prizadeva za sporazumno reševanje morebitnih sporov.

Uporabnika zavezujejo splošni pogoji, ki so veljavni v trenutku oddaje spletnega naročila.

Izvensodno reševanje potrošniških sporov

Skladno z zakonskimi normativi ne priznavamo nobenega izvajalca izvensodnega reševanja potrošniških sporov kot pristojnega za reševanje potrošniškega spora, ki
bi ga potrošnik lahko sprožil v skladu z Zakonom o izvensodnem reševanju potrošniških sporov. Spletna trgovina, ki kot ponudnik blaga in storitev omogoča spletno trgovino na območju Slovenije, na svoji spletni strani objavlja elektronsko povezavo na platformo za spletno reševanje potrošniških sporov (SRPS). Platforma
je na voljo potrošnikom na povezavi TUKAJ.

Navedena ureditev izhaja iz Zakona o izvensodnem reševanju potrošniških sporov, Uredbe (EU) št. 524/2013 Evropskega parlamenta in Sveta o spletnem reševanju
potrošniških sporov ter spremembi Uredbe (ES) št. 2016/2004 in Direktive 2009/22/ES.

Pravica do odstopa potrošnika od pogodbe sklenjene na daljavo

Za odpoved naročila veljajo določila splošnih pogojev in veljavna zakonska določila o vračilu blaga. Za vračilo blaga se uporabljajo določila 43. člena Zakona o varstvu
potrošnikov, ki določa:

Pri pogodbah, sklenjenih na daljavo ali zunaj poslovnih prostorov, ima potrošnik pravico, da v 14 dneh obvesti podjetje, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo
treba navesti razlog za svojo odločitev. Šteje se, da je potrošnik podal odstopno izjavo pravočasno, če jo pošlje v roku, določenem za odstop od pogodbe (2.odstavek
b43.d člena ZVPot). Celotne stroške pošiljanja in/ali vračila blaga v primeru vračila krije kupec, v primeru odstopa od pogodbe podjetje nemudoma oziroma najpozneje v 14 dneh po prejemu obvestila o odstopu od pogodbe vrne vsa prejeta plačila.

O nameravanem vračilu mora kupec pisno obvestiti prodajalca, najkasneje v 14-ih dneh od prejetja blaga, in sicer po pošti ali na kontaktni elektronski poštni
naslov: info@spena.si.

Podjetje vrne prejeta plačila potrošniku z enakim plačilnim sredstvom, kot ga je uporabil potrošnik, razen če je potrošnik izrecno zahteval uporabo drugega
plačilnega sredstva in če potrošnik zaradi tega ne nosi nobenih stroškov.

Pri prodajnih pogodbah lahko podjetje zadrži vračilo prejetih plačil do prevzema vrnjenega blaga ali dokler potrošnik ne predloži dokazila, da je blago poslal nazaj,
razen če podjetje ponudi možnost, da samo prevzame vrnjeno blago.

Če je potrošnik blago že prejel in odstopi od pogodbe, ga vrne ali izroči podjetju ali osebi, ki jo podjetje pooblasti za prevzem blaga, nemudoma oziroma najpozneje v
14 dneh po obvestilu iz prvega odstavka 43.č člena tega zakona, razen če podjetje ponudi, da samo prevzame vrnjeno blago. Šteje se, da potrošnik pravočasno vrne
blago, če ga pošlje pred iztekom 14 dnevnega roka za vračilo.

Potrošnik v zvezi z odstopom od pogodbe krije samo stroške vračila blaga, razen če te stroške krije podjetje ali če podjetje predhodno ne seznani potrošnika, da ga
bremeni ta strošek.

Kadar je pri pogodbi, sklenjeni zunaj poslovnih prostorov, blago dostavljeno na dom ob sklenitvi pogodbe, ga podjetje prevzame na lastne stroške, če zaradi narave blaga ni mogoče vračilo na običajen način po pošti.

Potrošnik odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če je zmanjšanje vrednosti posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga. Potrošnik ne odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če ga podjetje ne seznani s pravico do odstopa od pogodbe skladno s 4. točko prvega odstavka 43.b člena.

Ponudnik vrne celotno kupnino najkasneje v roku 15-ih dni od prejetja vrnjenega blaga.

Kupec nima pravice do odstopa od pogodbe v naslednjih primerih:

  • pri pogodbah, katerih predmet je blago, ki je bilo izdelano po natančnih navodilih potrošnika, ki je bilo prilagojeno njegovim posebnim potrebam, ki
    zaradi svoje narave ni primerno za vračilo
  • pri pogodbah o dobavi izdelkov s kratkim rokom trajanja kot so začimbe itd.

Seznanitev z odgovornostjo podjetja za stvarne napake v skladu s 37. in 37a, b, c, č členom Zvpot:
Prodajalec mora potrošniku izročiti blago v skladu s pogodbo in odgovarja za stvarne napake svoje izpolnitve.

Napaka je stvarna:

1. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;
2. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;
3. če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
4. če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.

Primernost blaga za normalno rabo se presoja glede na običajno blago enake vrste in ob upoštevanju kakršnihkoli prodajalčevih izjav o značilnostih blaga, ki jih je dal
prodajalec ali proizvajalec zlasti z oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali navedbami na blagu samem. Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarne napake, če o napaki obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita. Potrošnik mora v obvestilu o napaki natančneje opisati napako in prodajalcu omogočiti, da stvar pregleda. Obvestilo o napaki lahko potrošnik prodajalcu sporoči osebno, o čemer mu prodajalec mora izdati potrdilo, ali ga pošlje prodajalcu, kjer je bila stvar kupljena, ali pa zastopniku prodajalca, s katerim je sklenil pogodbo.

Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izročena. Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve.

Potrošnik, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, ima pravico od prodajalca zahtevati, da:

odpravi napako na blagu ali vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako ali blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali vrne plačani znesek. V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in
prevoza izdelkov, ki nastanejo zaradi izpolnitve obveznosti iz prejšnjega odstavka tega člena.

Pravice potrošnika iz prvega odstavka ugasnejo s potekom dveh let od dneva, ko je o stvarni napaki obvestil prodajalca.

Kako se stvarno napako uveljavi?

Kupec nas mora o morebitni stvarni napaki skupaj z natančnim opisom le-te na lastne stroške obvestiti pisno v zakonsko določenem roku in nam hkrati omogočiti
pregled artikla. Pravico do uveljavljanja stvarne napake na artiklu natančneje urejajo določila zakona o varstvu potrošnikov.